مركز مديريت راههای کشور از آذرماه سال 87 با هدف بهينهسازي بهرهبرداري از راههاي كشور و حداقل نمودن
تاخير در جريان ترافيك جادهاي جهت ایجاد تردد روان و ایمن برای مسافران شكل گرفت. از این رو سازمان راهداری
و حملونقل جادهای کشور، سامانه یکپارچه ۱۴۱ را راهاندازی نمود که در حال حاضر به صورت شبانهروزی از طریق
تلفن گویا، سامانه پیامکی، اپلیکیشن موبایل و سامانه تحت وب
www.141.ir آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به
کاربران میباشد.
همچنین مدیریت و پردازش بخش عمده اطلاعات دریافتی از کاربران جادهای شامل مشکلات جادهای (چاله، خرابی
آسفالت، خاموشی روشنایی و …)، رسیدگی به شکایات و مطالبات رانندگان در حوزه حملونقل کالا و بار (عدم صدور
بارنامه، کرایه مازاد، عدم تخلیه بار و …)، شکایات در حوزه حملونقل مسافر (تأخیر در حرکت، توقف بیش از حد،
دریافت کرایه خارج از عرف و …)، اعلام مسافت مبدأ و مقصد درخواستی و ارائه بهترین مسیر برای سفر و شکایات در
حوزه حریم راه (تجاوز به حریم راه، ایجاد ترافیک توسط دست فروشان و …) به عهده این سازمان میباشد.